Pozycjonowanie Stron Internetowych

Zbudowanie atrakcyjnego i funkcjonalnego serwisu to tylko połowa sukcesu.

Ładna grafika, dobrze dobrana kolorystyka efektowne animacje nie przyniosą efektu w postaci nowych klientów, gdy nasz serwis odwiedza mała liczba internautów.

Dlatego należy zadbać o jak najwyższą pozycje w rankingach,
w najpopularniejszych serwisach które oferują wyszukiwanie informacji w sieci.

W przestawionych poniżej niezależnych źródeł wynika jasno, iż powinny nas interesować głównie wyszukiwarka Google.pl oraz dwa główne katalogi znanych portali onet.pl i wp.pl

Należy również pamiętać, iż najważniejsze są pierwsze 30 wyników, a więc 3 strony z wyszukanymi serwisami w Google, strony o dalszych miejscach są w zależności o słów kluczowych coraz mniej istotne.

 

Image
WYSZUKIWARKI / wykres

niezależne źródło: ranking.pl


Image
WYSZUKIWARKI / tabela

niezależne źródło: ranking.pl


Image
KATALOGI / wykres

niezależne źródło: ranking.pl



Image
KATALOGI / tabela

niezależne źródło: ranking.pl



Elementy pozycjonowania to:

  • Poprawnie dobrane Słowa Kluczowe, charakteryzujące ofertę i opis firmy
  • Odpowiednio napisane Teksty serwisu na podstawie słów kluczowych
  • Odpowiednio przygotowana Struktura Danych, na podstawie tekstów
  • Odpowiednio przygotowane Opis serwisu dla Katalogów
  • Poprawnie zbudowany serwis pod względem technicznym (zoptymalizowany kod HTML pod wyszukiwarki)
  • System dający możliwość łatwiej aktualizacji serwisu (zmiana tekstów, zmiana struktury danych, wpisów dla meta-tag), co da nam możliwość reagowania na zmiany w rankingach systemów wyszukiwawczych
    (np. w Google.pl)
  • Reagowanie na aktualną pozycję oraz działania konkurencji: zmianami w treściach oraz innych elementach serwisu (struktura, wpisy)
  • Nawiązywanie współpracy z serwisami o dobrej pozycji w rankingach, mających już jakąś wartość dla Google (tzw. PageRank )
  • Płatne formy promocji serwisu (Linki sponsorowane, Boxy reklamowe)
  • Inne działania związane z promocją serwisu w sieci
  • Wykorzystać wszystkie dozwolone oraz nie zakazane techniki podnoszące wartości serwisu w rankingach

 

Należy również pamiętać o kilku zasadach związanych z Pozycjonowaniem:

  • Serwis ubogi w treści, niosący mała liczbę informacji lub źle ją prezentujący, ma małe możliwości pozycjonowanie go w rankingach, co jest słuszne z ogólna zasadą wyszukiwania informacji w sieci
  • Uzyskana pozycja w rankingu NIE jest stała, związane jest to z działaniami konkurencyjnych serwisów oraz zmieniającymi się zasadami wyliczania pozycji w rankingu (wyszukiwarki dążą do jak najbardziej precyzyjnego i bezbłędnego wyszukiwania informacji dla użytkowników)
  • Gdy nasz serwis nie będzie miał zadowalającej pozycji, należy zmieniać zawartość naszego serwisu pod konkretne słowa kluczowe
  • Serwis nowo powstały mający przykładowo porównywalną jakoś informacji z innym serwisem, lecz istniejącym już od kilku lat, będzie miał gorszą pozycji niż ten drugi. Serwisy dłużej klasyfikowane w rankingach mają większe szanse na lepszą pozycje.
    Nie jest to na szczęście regułą, ponieważ gdy serwisy te będą ustępować naszemu pod względem innych elementów pozycjonowania to jest szansa na lepszą pozycje od nich.
  • Pozycja w rankingach zależy również od popularności wybranych przez nas słów kluczowych, a więc branży w której działa firma.
    Łatwiej jest wypozycjonować serwis dla słów: kadzidełko, kowadełko,
    niż: telefony, sms, praca, sex, bank, sklep
    Popularność jest ściśle związana z liczbą serwisów z tymi słowami, a więc z większą konkurencją w rankingu
  • Możliwości pozycjonowania zależy również od technologii wykonania serwisu (Flash, Html)

 

Nasze Serwisy WWW oraz Sklepy Internetowe zostały tak zaprojektowane, aby dawały duże możliwości podnoszenia ich pozycji w rankingach.

Oczywiście należy zadbać o pozostałe elementy, a więc poprawne przygotowanie treści w fazie projektowania serwisu oraz późniejszego umiejętnego dostosowywania ich do potrzeb (aby pozycja w rankingu nas satysfakcjonowała).

Poniżej przedstawiamy wyniki naszych prac nad pozycjonowaniem serwisu, zajmującego się sprzedażą wysyłkową części samochodowych.
Wzrost odwiedzalności serwisu to liczba potencjalnych klientów, który znacząco odbił się na liczbie zamówień napływających do sklepu.

 
studio.RANKING - wyniki


Oto przykładowy Serwis WWW, pozycjonowany przez okres 9 miesięcy, przy jednoczesnej zmianie technologi wykonania serwisu (z Flash na CMS) oraz specjalnych działań podnoszących jego pozycję w rankingach

Po prawej stronie znajduje się tabelka z wynikami tego serwisu w rankingach Google.pl

W ponad 17 wynikach wyszukiwania jest on na   1 MIEJSCU   , a w niektórych nawet na pierwszych dwóch miejscach!



Wysoka pozycja w rankingach wpłynęła na odwiedzalność serwisu, która wzrosła w tym czasie  5-krotnie 


Proszę zobaczyć statystyki odwiedzalności dla konkretnych miesięcy i zauważalny wzrost przy stałej tendecji zwyżkowej.


W STYCZNIU odwiedzalność serwisu
przekroczyła  20,000  wejść na stronę
czyli ok  660 osób/dzień 

Wyniki w rankingach Google, serwisu
skoda-jano.opole.pl
względem różnych słów kluczowych
Słowa Kluczowe MIEJSCE
w rankingu
Liczba
znalezionych stron
Link do rankingu
w Google.pl
skoda sklep 1 750,000 sprawdź w Google
sklep skoda 1 840,000 sprawdź w Google
części fabia 1 127,000 sprawdź w Google
części felicia 1 120,000 sprawdź w Google
części favorit 1 110,000 sprawdź w Google
części octavia 1 128,000 sprawdź w Google
części 120 105 1 820,000 sprawdź w Google
opole skoda 1 75,000 sprawdź w Google
opole fabia 1 10,700 sprawdź w Google
opole favorit 1 28,500 sprawdź w Google
opole felicia 1 30,300 sprawdź w Google
opole octavia 1 11,300 sprawdź w Google
opole 120 105 1 436,00 sprawdź w Google
skoda części 2 567,000 sprawdź w Google
części skoda 3 570,000 sprawdź w Google
skoda favorit 3 1,030,000 sprawdź w Google
skoda felicia 4 1,170,000 sprawdź w Google
skoda fabia 6 2,690,00 sprawdź w Google
skoda 120 105 3 1,190,000 sprawdź w Google
skoda 7 1,200,000 sprawdź w Google
opole części 4 622 sprawdź w Google
opole sklep 6 824,000 sprawdź w Google
opole skoda serwis 1 33,700 sprawdź w Google
części samochodowe skoda 1 292,000 sprawdź w Google
skoda części samochodowe 1 288,000 sprawdź w Google
volkswagen group 3 401,000 sprawdź w Google
volkswagen group skoda 1 1,250,000 sprawdź w Google
volkswagen group serwis 1 83,000 sprawdź w Google
volkswagen group opole 1 66,000 sprawdź w Google
volkswagen opole serwis 1 34,000 sprawdź w Google
skoda serwis opole 1 36,000 sprawdź w Google
studio.WEB - pozycjonowanie
System CMS daje pełną kontrolę nad elementami, którą mają wpływ na pozycję naszego serwisu w rankingach.

Np. umiejętne korygowanie całej struktury danych, tekstów dokumentów, ich tytułów czy ustalnie dla nich prawidłowych słów kluczowych, znacząco może się odbić na wynikach odwiedzalności serwisu.

Łatwa zmiana META-tagów dla wszystkich dokumentów w serwisie

URL-rewrite czyli "przyjazne linki" pomagają w pozycjonowanie

Firma Studio101 Rozwiązania IT / Reklama oferuje:

Tworzenie aplikacji internetowych
Rozwiązania dedykowane dla indywidualnych potrzeb klienta
Projektowanie serwisów www i portali tematycznych
Identyfikacja wizualna, oprawa graficzna materiałów reklamowych
Pozycjonowanie SEO, SEM, Social Marketing
Rozwiązania Open Source oraz wsparcie techniczne

Podstawowa platforma wykorzystywana w naszych projektach:

xml CMS Drupal to system zarządzania treścią i jednocześnie zaawansowana platforma
programistyczna do tworzenia wszelkiego rodzaju rozwiązań internetowych
oraz aplikacji dedykowanych.

Wykorzystywane przez nas technologie internetowe:

  • opensource
  • php
  • mysql
  • apache
  • nginx

 

  • w3c
  • html5
  • css3
  • ajax
  • jquery
  • xml

Studio101.pl
ROZWIĄZANIA IT / REKLAMA
REGON 160111110
NIP 754 12 66 279

 

ADRES
49-120 Dąbrowa / Opole
ul. ks. Józefa Sztonyka 30
woj. opolskie

 

KONTAKT
email: kontakt@studio101.pl
tel/fax: (77) 4641454
mobile: 697723773
gadu-gadu: 3670537
skype: jlo-opole

 

 

 

 

ZAPRASZAMY WKRÓTCE ...
NA NASZĄ NOWĄ STRONĘ